NATTETID...

USCH, jag hatar nätterna.. Egentligen är dom skönast och bäst eftersom jag inte har någonting som kan störa mig, och därför kan jag plugga, eller bara tänka utan att bli avbruten.. Det är då alla poetiska bitar kommer in i bilden.. hm.. kanske inte alltid kul att läsa, men skönt att skriva iallafall!


Varför jag hatar nätterna.. är för att då är det nära till nästa dag.. det är därför jag inte vill sova heller.. om jag somnar då kommer dagen snabbare och jag vill inte att nästa dag ska komma just nu.. Jag vill inte att flera datum ska suddas ut av ständigt gråtande och ständigt rymmande.. Jag vill ha allt det jag hade.. Jag vill vara allt det jag var.. IGEN.. om jag bara kunde få en önskan uppfylld.. då vet jag vad det blir för önskan.. och det vet nog många av er också.. </3


Ett annat sätt att vara poetisk är att lyssna på musik.. Poets of the fall är vad jag rekomenderar för jämnan nu, men deras texter sätter sig verkligen djupt i hjärtat.. och det får mycket känslor att bubbla upp.. Så fort jag är själv och lyssnar på dem, börjar jag gråta.. <33

BUSSRESAN, från skolan, till staden...
började jag skriva på en dikt..
Nu märkte jag att den visst blev väldigt lång.. Men här är den..


I'm a broken mirror,
spliters of glas all around.
How can you break my heart,
how can you brake a heart of gold?

Dont refuse it, I will lose it.
If you only let me,
I will be standing by your side,
day and night, untill my heart stops beating.

I sat and gaze upon the stars,
when you came to take me away.
When I'm cold as a stone,
when I'm crying alone,
please show me the way,
and we can try again.

Without you I am nothing at all,
and without you,
it feels like life is nothing to have.

For me this never ends,
I will give up my life,
and waist my whole life,
trying to get you back.
I will stay storng,
and go on untill I get things my way.

When time seems like it's black and white,
I'll just think about all the things we could of had.
I hope confusion is the answer to all.
Cause, with you, nothing is impossible,
nothing is wrong..
Please be my savoir, in the hour of need.

I'm closing in for a kill,
come feel my pain,
I'm dying for your touch..

My missbehavior is a shame,
but whitout you, I cant do anything at all.
I can feel the blame,
that I destroid everything we had.
Please turn around,
don't leave me here to die.

Hold me to your heart,
cause when you're sleeping by my side,
I can feel your heart beat right in time with mine.

I will continue running for my life, but I can't hide from my feelings ! </3


Jag kan tänka mig att ni som gillar poets kan känna igen er i vissa av sakerna jag skrivit,
då jag inspererades av deras texter i ett visst antal låtar.


Nu ska jag och "wannabe-Glenn" (på bilden) lägga oss i sängen o plugga, tills jag somnar..

BYE BYE


Kommentarer
Postat av: Anonym

himla fin liten dikt du skrivit :)



gillar att du tagit lite här och där av de flesta låtar jag länkat :D

2009-10-14 @ 13:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0